.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
كوتاهي دستگاه های اجرایی در تعاملات پژوهشی با دانشگاهها

مشاور علمی استاندار مازندران در[جلسه چهارمین کارگروه پژوهش ، آمار و فناوری گفت : برای ارتقاء کمی و کیفی امر پژوهش تعامل دستگاه های اجرایی با دانشگاه ها تأثیرگذار است ولی متأسفانه دستگاه های اجرایی در ایجاد این تعاملات کوتاهی کرده اند .

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایسنا ، دکتر صادقعلی موحدمنش با بیان اینکه بانک اطلاعات پژوهشی در صورتی ایجاد خواهد شد که کلیه دستگاه های دولتی طرح های پژوهشی خود را آماده کنند افزود : متأسفانه بررسی های به عمل آمده نشان از قدیمی بودن قالب مطالعات پژوهشی را دارد و ما برای جایگاه پژوهش در مناسبات اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی باید به دنبال طرح های جدید باشیم .
وی تصریح کرد : دیدگاه ما این است که تمام دستگاه های اجرایی در راستای سیاست های پژوهشی خود حرکت کنند .
احمد جعفري صمیمی معاون پژوهشی دانشگاه مازندران اظهار داشت : ما نباید پژوهش را در یک هفته خلاصه کنیم و ایجاد دبیرخانه دائمی پژوهش با تخصیص اعتبار کافی می تواند ما را به سمت سیستماتیک شدن مسائل پژوهشی سوق دهد .
وی با تأکید بر اینکه هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار سهم یک درصدی دستگاه های اجرایی در کشور است و برای اختصاص این منابع و رسیدن به سهم پژوهش به عدد یک از تولید خالص ملی باید هزینه شود افزود : در حال حاضر دانشگاه مازندران ظرفیت پذیرش 10 میلیارد دلار طرح پژوهشی را داراست .

در ادامه این جلسه دکتر مجتبی طبری از اساتید مدیریت دانشگاه آزاد قائمشهر تحقیقات خود را با موضوع میزان موفقیت استان در بهره گیری از نتایج پروژه ها کاربردی ارائه داد .
وی در خصوص نتیجه این پژوهش تصریح کرد : فقط 35 درصد پروژه های برنامه سوم توسعه قابلیت بهره برداری داشتند .

 


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.